Спікер –
начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області
Кальницький Роман Володимирович.
Питання. Які саме послуги можуть отримати відвідувачі сервісних центрів Пенсійного фонду України?
Відповідь. На сьогодні в працюючих сервісних центрах Головного управління надаються всі види послуг, які належать до компетенції органів Пенсійного фонду України. Це прийом заяв на призначення/перерахунок пенсії, на призначення житлової субсидії або пільг, на оформлення допомоги на поховання, на зміну способу виплати пенсії, на виплату недоотриманої пенсії, на оформлення пенсійного посвідчення, отримання довідок з Реєстру застрахованих осіб тощо.
Питання. Що означає екстериторіальний принцип надання послуг?
Відповідь. Принцип екстериторіальності означає, що для отримання пенсійної послуги людина може звернутися до будь-якого працюючого сервісного центру України незалежно від місця реєстрації/проживання. Тобто, якщо внутрішньо переміщена особа з Херсонської області мешкає, на прикладу Черкасах, то і скористатися повним спектром послуг від Пенсійного фонду України вона може як за місцем тимчасового проживання,такі в іншому місті.
Питання. Як можна подати документи на призначення субсидій?
Відповідь. Починаючи з 1 грудня 2022 року функції з призначення субсидій та пільг покладено на органи Пенсійного фонду України. Отже, за призначенням субсидій та пільг можна звернутися до органів Пенсійного фонду особисто або надіслати заяву та документи до сервісного центру Фонду поштовим чи електронним відправленням, мається на увазі вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Можливо буде скористатися й мобільним додатком Пенсійного фонду України та засобами Порталу Дія.
Також, заяви з необхідними документами продовжують приймати посадові особи виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади або військової адміністрації та посадові особи центрів надання адмінпослуг, які потім, протягом 3-х робочих днів, передають їх на відпрацювання у повноваженому органу.
Екстериторіальний принцип роботи органів Фонду та його ІТ-системдозволяєприйнятитаопрацюватидокументигромадяннапризначеннясубсидійтапільгубудь-якійточціУкраїни.Отже,цяпослугадоступнаякдлямешканців деокупованих територій, так і для внутрішньо переміщених осіб. Наприклад, людина яка проживала в Херсонській або Запорізькій області може оформити субсидію у Львові або Вінниці.
Питання. Якщо громадяни лишилися зараз на тимчасово окупованій території, але отримували субсидію минулого року, чи буде вона їм призначена автоматично цього року?
Відповідь. Разом з функціями щодо прийому заяв та документів на призначення субсидій та пільг, Пенсійному фонду в електронному вигляді передаються і всі відповідні данні. Тому громадянам, які вже отримували субсидії у неопалювальний період, непотрібно звертатися до органів Пенсійного фонду. Субсидія буде призначена автоматично.
Звісно, якщо громадяни планують отримати допомогу на оплату житлово-комунальних послуг вперше, то необхідно подати заяву та відповідні документи у зручний для них спосіб до уповноваженого органу.
Питання. За яких обставин можуть позбавити субсидії?
Відповідь.Одною з причин позбавлення субсидії є зміна місця проживання. Сюди входять й інші обставини, що виключають виплату субсидії, наприклад, смерть одержувача.
Позбавити субсидії можуть і через борги з оплати комунальних послуг за певних умов.
Залишитися без субсидії також можуть ті, хто вказав хибний розмір доходів, занизив їх, водночас придбав високовартісні товари або послуги, набув право власності на суму понад 50тис.гривень.
Питання. Що робити, якщо надіслану поштою заяву на призначення субсидії або декларацію не було підписано? Чи буде розглянуто такі документи?
Відповідь. Документи буде розглянуто, однак житлову субсидію буде призначено після підписання заявником надісланих документів.
Відсутність підпису на зазначених документах вважається помилкою. Для виправлення помилки надається 30 календарних днів з дня подання заяви. Про це заявника повідомляють будь-яким способом: в особистій бесіді, поштовим зв’язком, смс-повідомленням, листом на електронну пошту, повідомленням через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України або через Портал Дія.
Для призначення субсидії людина має в зазначений термін підписати подані документи або надіслати нові – з підписом.
Водночас 30-денний термін з моменту подання першої заяви для виправлення помилки може бути продовжено на час хвороби заявника. При цьому факт хвороби має підтверджуватися документально (Положення про порядок призначення житлових субсидій, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848).
Питання. Як перевірити призначення житлової субсидії онлайн?
Відповідь. З 01 грудня 2022 року пільги та субсидії Пенсійним фондом України призначаються за принципом екстериторіальності, що дозволяє забезпечити соціальною підтримкою громадян незалежно від їхнього місця проживання.
Перевірити інформацію про стан субсидії в домогосподарстві за даними Єдиного державного реєстру отримувачів субсидій Міністерства соціальної політики можна онлайн.
Для цього потрібно зайти на сайт ДП «ІОЦ Мінсоцполітики України», обрати свою область, населений пункт та адресу і Вам відобразиться інформація щодо загальної суми призначеної субсидії з житлово-комунальних послуг за різні роки окремо за неопалювальний (з 1 травня по 30 вересня) та опалювальний (з 1 жовтня по 30 квітня) періоди.
Нагадуємо, субсидія на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону.
Більш детальну інформацію завжди можна отримати за телефонами "гарячих” ліній Головного управління: +380671818884; +380507105496; +380688589231; +380989221539.