Херсон °C

Херсонська обласна рада підтримала ініціативу громадських організацій Херсонщини щодо заборони рекламної викладки сигарет

Новости » Общество
0

Херсонська обласна рада на XXXI сесії підтримала Проект звернення до Президента України, Верховної ради України та Кабінету міністрів України щодо розроблення проекту змін до Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення».

Відповідно до даного звернення, наголошується на необхідності підтримати зміни до законодавства України та заборонити «рекламну викладку сигарет» та врегулювати розміщення тютюнових виробів, електронних сигарет, пристроїв для нагрівання тютюнових виробів та кальянів; упаковок тютюнових виробів; заправних контейнерів (картриджів) електронних сигарет у місцях роздрібної торгівлі таким чином, щоб вони були видимі поза межами місця роздрібної торгівлі або споживачем всередині місця роздрібної торгівлі, за виключенням показу штатним працівником чи власником торгівельного закладу конкретного тютюнового виробу окремому споживачеві старше 18 років на його вимогу.

Дане рішення стало результатом реалізації Всеукраїнської адвокаційної кампанії «Молодь вільна від куріння» та співпраці громадських організації Херсонщини з Центром Громадянського Представництва "Життя" і Херсонським обласним центром громадського здоров'я.

Для підтримки позитивного голосування у Верховній раді України та посилення законодавчого врегулювання поширення та реклами тютюнових виробів, електронних сигарет, пристроїв для нагрівання тютюнових виробів та кальянів, громадські організації Херсонщини направили листи – звернення до депутатів-мажоритарників від Херсонщини, а також до комітету ВРУ з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування.

Лист підтримали: Молодіжна рада при Херсонському міському голові; Молодіжна рада при Херсонській ОДА; ГО «Імпульс Херсонщини»; Херсонська Молодіжна Ініціативна Група «Кип'яток»; Херсонська Молодіжна Ініціативна Група «Державотворець»; Херсонська філія Громадської спілки «Міжнародна антинаркотична асоціація»; ГО «Докудейз»; Благодійна організація «Фонд милосердя та здоров’я»; ГО «Велохерсон»; Фонд громади міста Херсон «Захист»; ГО ЦРО «Берегиня»; ГО «Глобальний погляд»; ГО «Громадський центр «Нова генерація»; Станиця Херсон МГО «Пласт – Національна скаутська організація України»; Херсонська обласна студентська рада; Громадська Коаліція Регіонального Розвитку.

Рекламна викладка сигарет є одним з ключових чинників поширення куріння серед молоді.

Як зазначають соціологи, поширеність куріння в Україні впродовж 2010-2017 років стрімко йшла на спад. Проте в останні роки ця тенденція різко припинилась. Згідно опитування КМІС, проведеного 9-20 лютого 2019 р. щоденно курять 42% чоловіків і 9% жінок. На початку 2019 року 24,2% дорослих українців були щоденними курцями і ще 2% дорослих курили час від часу. Дослідження свідчать, що в Україні постійно курять тютюнові вироби 20% учнівської молоді у віці 15-17 років, 51% вже мали досвід куріння. Це кожен 5-й старшокласник.

У жовтні 2019 р. дитячий фонд ООН UNICEF презентував результати опитування 8509 учнів/студентів віком 14-17 років у 24 областях України. Згідно отриманими даними:

50,5% мали досвід куріння сигарет та електронних сигарет, найчастіше діти мають першу спробу курити в 9 років та в 13-15 років

19,6% мають сформовану звичку куріння сигарет щодня

43,8% вважають, що у їхньому віці достатньо легко придбати сигарети

32,2% коли небудь курили кальян

31% вважають, що за умови куріння однієї або кількох пачок сигарет в день ризик шкоди здоров'ю відсутній, слабкий або помірний

70,1% зазначили що куріння електронних сигарет є безпечним або несе слабкі ризики для здоров'я

 

Реклама цигарок в Українізаборонена з вересня 2012 року, з дня набрання чинностізакону 3778-VІ щодо заборони реклами та стимулювання продажу тютюну. Закон 2899-ІV визначає повноваження виконавчих органів влади та обмеження щодо реалізації (продажу) та вживання тютюнових виробів.

Варто підкреслити, що зміни у регулюючий Закон 2899-ІV були прийняті ще у 2012 році та потребують посилення норм для захисту молоді від нових продуктів тютюнових компаній, якими вони намагаються залучити молодь до куріння.

Так, продаж електронних сигарет не регулюються взагалі, придбати їх може навіть першокласник. Додайте до цього позиціонування електронних сигарет як «стильно, модно, молодіжно та безпечно» і ми отримаємо молодих курців.

Ефективним інструментом, який швидко знайшли тютюновики, для того, щоб "обійти" закон, є розміщення реклами в кіосках і точках продажупід виглядом "викладок", які привертають увагу потенційного споживача яскравими кольорами і картинками.

"Викладка" – це привабливе оформлення вітрин кіосків, місць біля кас та стелажів у супермаркетах, коли цигарки розміщуються на яскравому і кольоровому фоні в рамках, боксах та панно.

"Викладка" насамперед спрямовується на нових, майбутніх споживачів тютюну – а це діти та молодь. Саме тому практично в усіх кіосках цигарки розміщують так, щоб привертати увагу – фон "викладок" з яскравою підсвіткою, великі пачки сигарет та цінники

Через викладку тютюнових виробів бренди сигарет стають впізнаваними, а куріння сигарет сприймається як суспільна норма — молодь починає курити. При цьому багато точок продажу, знаходяться безпосередньо біля шкіл та інших навчальних закладів.

Заборона видимого розміщення пачок тютюнових виробів, як спосіб зниження рівня куріння та стимулів до куріння, діє в низці країн, таких як: Велика Британія, Австралія, Канада, Норвегія, Фінляндія, Ірландія, Ісландія, Нова Зеландія, Таїланд, Панама, Кенія, Непал, Хорватія, Словенія, Панама, Білорусія та інші.

Заборона рекламної викладки сигарет та тютюномістких виробів є відповідає євроінтеграційним реформам України. На приклад, ось так виглядає вітрина продажу тютюнових виробів у Великій Британії: зазначається інформація що тут можна придбати табачні вироби та надається прайс лист без рекламної викладки. Це є цивілізований підхід.

Loading...

0 комментариев

Ваше имя: *
Ваш e-mail: *

Подписаться на комментарии

Вопрос: 1+1
Ответ: