Херсон °C

Херсонською владою проігноровано запит на матеріально-технічне забезпечення шкіл і не тільки

Новости » Общество
0

Хочу повернутись до теми міського бюджету на 2021 рік.

Сьогодні, 24.01.21, минає місяць від дати його прийняття. До позавчора я разом із колегами думали, що його досі не оприлюднено. Причину нашої думки нескладно зрозуміти, якщо зайти на сайт міськради в розділ рішення: єдине оприлюднене там за чотири сесії поточного скликання рішення – це звернення до кабміну про тарифи від 15.01.21. А до того – 18 листопада і старші, тобто ще часів попередньої влади.

Та суто випадково дізналися, що варто задати часові межі пошуку, причому щонайменше з 18 листопада – і «грудневі» рішення з’являються, хоча і в самому кінці. Тобто, якщо пошук наприклад з вересня – то після листопада, жовтня і вересня минулого року. Хоча всі інші рішення оприлюднюються за зворотною хронологією. Дивний технічний збій, схожий на свідоме маскування суспільно важливих документів.

Та лишу тему недолугого оприлюднення для майбутнього аналізу відкритості, а зараз про сам документ. Хто пам’ятає, напередодні бюджетної сесії відбулися громадські обговорення, під час яких було запропоновано низку змін до проєкту документа. Головним ініціатором правок була Громадська рада при міському голові.

Ключові пропозиції були наступними:

- збільшити план надходжень з плати за землю (в проєкті зменшено порівняно з попереднім роком під приводом відсутності Нормативно-грошової оцінки) на 40 мільйонів грн;

- прибрати компенсації пільгових перевезень усіма видами транспорту перевізникам, оскільки самі пільги скасовано виконкомом і не відновлено радою попри спроби відновити – ну або відновити пільгові перевезення – разом на 40 мільйонів грн, частину зекономлених коштів спрямувати на відшкодування планових збитків комунальних перевізників згідно з ЗАХИЩЕНИМИ ними фінансовими планами;

- Прибрати субвенцію районним у місті бюджетам в частині утримання апаратів районних у містах рад на 30 мільйонів грн;

- Прибрати утримання комунальних підприємств Департамента ЖКГ, крім монопольних постачальників комунальних послуг, на 26,5 мільйонів грн, кошти перевести на фінансування бюджетних програм безпосередньо через департамент, для витрачання за конкурентними механізмами. Якщо КП виграють тендери – блск, хай освоюють бюджетні кошти, як і раніше;

- Відновити надання безоплатної правової допомоги коштом міського бюджету (450 тис. грн);

- Прибрати з доходної частини план надходжень збору за паркування (1,25 мільйона грн), встановити безоплатність паркування на комунальній землі до відновлення законності процесу збирання плати з водіїв

Разом баланс наших пропозицій сягав 68,3 мільйона гривень в плюс – якщо всі «пільгові» компенсації віддати перевізникам як утримання, а все утримання КПшек пустити на програми благоустрою ЖКГ. Ми не пропонували напрямків їх витрачання, для цього існує в кілька разів більші потреби за міськими цільовими програмами, і незадоволені запити розпорядників бюджетних коштів. Наприклад, вкотре на 90+% проігноровано запит Управління освіти на матеріально-технічне забезпечення шкіл. Це 130 мільйонів гривень. Так би мовити, і знову здравствуйтє, дорогіє побори. При цьому інший запит освітян, на харчування не лише захищених законом пільговиків, а й усіх учнів 1-4 класів, профінансовано на 100%. Представник департамента фінансів прямо вважає, що харчування важливіше за крейду, миючі засоби, охорону і т.п. Може і так, це вже справа дискусії, що краще: годувати усіх, і багатих і бідних, і виразкових, і лактофобів і веганів, безкоштовно, однією на всіх дієтою, і при тому здирати з усіх знов таки, і багатих, і дітей одиначок, що торгують на ринку за 5000 на місяць, «благодійну допомогу» у «фонди класів» і «фонди шкіл».

Або капітальний ремонт доріг. Минулого року виділено було 72 мільйони. Освоєно ледь 40. Цього року фінансування після кількох збільшень все одно стало меншим – 58,8 мільйонів.

Бажаючі можуть додавати і додавати хронічно ігноровані проблеми, вирішення яких щорічно вимагають одні чиновники в інших своїми нереальними бюджетними запитами.

Що ж з цих пропозицій увійшло до кінцевої версії документу? Треба зазначити, що громадські обговорення не передбачають обов’язкової резолюції, яку треба розглянути депутатам на сесії. Тому не тільки розгляд наших пропозицій, а навіть само інформування про них депутатів, був добровільною справою організаторів обговорення.

Майже нічого не пройшло. Перевели «компенсацію» Херсонелектротрансу на утримання його ж, додавши ще 2 мільйони. Звісно, скаже хтось, це ж вимога не лише доцільності, а й законності – компенсування ненаданих через їх скасування пільг є нецільовим використанням бюджетних коштів. Це так, але чомусь аналогічні, хоч і менші «компенсації» автобусним і річковим перевізникам (КП ХКТС) лишились недоторканими. Ще раз: пільги – скасовані. Компенсації на загальну суму майже 7 мільйонів – передбачені.

І на 1,150 мільйонів скоротили фінансування КП. Кому саме і на скільки з 26 мільйонів запланованих – дізнаємось за два тижні, коли за Бюджетним кодексом оприлюднять паспорти бюджетних програм. А може не дізнаємось – якщо їх всупереч закону не оприлюднять. Чи «оприлюднять» так, що і хакер не знайде. Я всіляко підтримую боротьбу активістів, очолюваних зараз Андрієм Ткаченком, проти КП "Гарантія", але там і без неї вся система - суцільне усвоєніє грошей без залишку на щось корисне громаді.

Все, нічого з решти не змінилося.

До речі, питання до юристів: зменшення прогнозного надходження плати за землю і ігнорування відповідної вимоги Громадської ради збільшити план цих надходжень, представники Департаменту фінансів і депутати-інсайдери пояснюють вимогами Податкового кодексу запроваджувати нові ставки податків не пізніш ніж за 6 місяців до початку нового року, тоді як чинна Нормативно-грошова оцінка землі прийнята радою лише у вересні 2020, тобто в 2021 ї ніби і не існує? Мені одному здається, що НГО – це не податкова ставка, і її прийняття не спричинило змін податкових ставок?

Володимир Молчанов

0 комментариев

Ваше имя: *
Ваш e-mail: *

Подписаться на комментарии

Вопрос: 1+1
Ответ: